در صورتی که مصرف یک نوبت دارو را فراموش کردید، به محض این که به یاد آوردید، آن را مصرف کنید. اگر تا روز بعد نوبت فراموش کرده را به یاد نیاوردید، آن را جبران نکنید بلکه از این به بعد طبق دستور مصرف آن را ادامه دهید. از زمان بروز سکته تا 4 ساعت فرصت است که بیمار را به حالت طبیعی خود بازگردانیم هرچه این زمان بیشتر باشد بیمار به مرگ یا ادامه حیات با آسیبهای جدی بیبازگشت نزدیکتر میشود. برخلاف حالت قبلی این نوع از سکته بدون درمان و به صورت خود به خودی برطرف نمیشود. شما بیمار عزیز می توانید پرسش خود را از طریق پرسش و پاسخ دکتر مطرح و یا حتی فایل مدارک پزشکی خود را پیوست قرار دهید. اگر دارو را به صورت مایع مصرف می کنید مطمئن شوید که مطابق با دوز تجویز شده است و از قاشق های علامت دار یا پیمانه های مصرف دارو استفاده کنید.

هرگز یک دوز دارو را به خاطر فراموش کردن نوبت قبلی، دو برابر نکنید. در قدم اول با یک متخصص روانپزشکی مشورت کنید. در مورد تمامی داروهای مصرفی تجویز شده و داروی های خارج از نسخه تان با پزشک مشورت کنید. اگر احساس میکنید مقدار داروی مصرفی تان بیش از اندازه بوده است فورا با اورژانس تماس بگیرید. اگر همراه با ملوکسیکام، آسپیرین مصرف میکنید ممکن است احتمال ایجاد زخمهای گوارشی بیشتر شود و ملوکسیکام کارایی آسپیرین را کاهش میدهد. از مصرف الکل در دوره مصرف ملوکسیکام پرهیز کنید چرا که احتمال خونریزی معده را افزایش میدهد. همچنین مصرف داروهای کورتیکواستروئید مانند پردنیزون نیز خطر خونریزی را افزایش میدهد. برخلاف باور عموم، جوانان نیز به اندازه میانسالها در خطر سکته مغزی هستند. علائم سکته مغزی در جوانان نیز مانند آنچه گفته شد رویت میشود با این تفاوت که جوان به دلیل توانایی بدن بالاتری که نسبت به یک میانسال دارد، دیرتر متوجه علائم شده و همین موضوع سبب افزایش مرگ و میر در جوانان بر اثر سکته مغزی میشود.مصرف دخانیات که این روزها بیش از پیش در بین جوانان رایج شده است نیز یکی دیگر از عوامل افزایش آمار سکته مغزی در این بازه سنی شده است. در صورت مصرف بیش از حد متادون فرد دچار اختلالات تنفسی میشود و در پی آن میتواند موجب شود که فرد به کما برود.

در حال مصرف ملوکسیکام یا سایز داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی خطر زخم معده در صورت مصرف نوشیدنیهای الکلی بیش از سه لیوان در روز افزایش می یابد. فشار خون بالا- فشار خون بالاتر از ۸۰/۱۲۰ میلی متر جیوه (mmHg) خطر سکته مغزی را افزایش میدهد. کمتر تهاجمی بودن جراحی لیزری برای رفع فشار از روی دیسک باعث می شود؛ دوره بازیابی و ریکاوری پس از عمل جراحی به میزان قابل ملاحظه ای کمتر شود و همچنین خطرات و عوارض پس از انجام عمل جراحی هم کاهش پیدا کند. در این وضعیت، لخته خون سبب بروز رسوب در جداره رگهای مغزی شده و درست مانند زمانی که سکته قلبی رخ میدهد عمل میکند. آنچه میان این دو بازه سنی تفاوت ایجاد میکند سرزنده بودن و آمادگی جسمانی جهت دریافت درمان و پاسخ و واکنش نسبت به این سکته مغزی است. یک Gold Time یا بازه زمانی طلایی از زمان بروز سکته مغزی تا زمان دریافت درمان وجود دارد که در صورت عدم استفاده از این بازه طلای فرد ممکن است دچار آسیبهای ماندگار جدی و یا مرگ شود. ممکن است بعد از مصرف دارو دچار عوارض موقتی شوید که اگر برای مدت طولانی ماندگار نباشد، نگرانی ندارد.

با مصرف بیش از حد متادون مشکلاتی مانند کند تر شدن ضربان قلب و سایر آسیب های عضلانی اتفاق می افتد و زمانی که به واسطه مصرف متادون قلب عملکرد درستی نداشته باشد سایر اندام های به دلیل خونرسانی نامناسب دچار آسیب و نقص جدی شده و ممکن است فرد خطراتی مانند بیهوشی، کما و از دست رفتن تنفس صحیح را تجربه کند. 4. آزمایشهای تکمیلی: به منظور ارزیابی تأثیر بیشتر بر فشار خون و بررسی عوامل محتمل مرتبط، پزشک ممکن است آزمایشهای تکمیلی از جمله آزمایشات خون (از جمله آزمایشهای بیوشیمیایی)، آزمایشهای ادرار (از جمله آزمایشهای کلیوی) و سایر آزمایشات تشخیصی دیگر را تجویز کند. در آخر ملوکسیکام حاوی سوربیتول است و در صورتی که همراه با پولیسترین سولفونات دارای سوربیتول مصرف شود ممکن است منجر به نکروز مرگبار روده گردد. سلام ضمن خسته نباشید بنده 61 سالمه دیابتی نوع 2 سال 91 سکته قلبی 47 درصدی که منجر به آنزیوپلاستی با 3 استنت در سه رگ قلبم صورت گرفت. این نوع لخته خون به آمبولی معروف است. به این نوع سکته، TIA نیز گفته میشود که درواقع مخفف Transient Ischemic Attack است.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد بهترین متخصص قلب لطفا از صفحه ما بخواهید.